Terapi chelation, adakah ia berkesan?

Terapi chelation, adakah ia berkesan?

Kembali pada tahun 1940-an semasa dan selepas Perang Dunia II, Amerika Syarikat tidak mempunyai kawalan alam sekitar yang tidak berkuat kuasa untuk melindungi pekerja. Pada hari-hari pekerja yg bekerja di dalam tumbuhan, seperti sebuah kilang bateri, tidak tahu mereka telah mendedahkan diri mereka kepada logam toksik berat.

Tahun kemudian apabila beberapa mula mengalami masalah penglihatan, pendengaran dan pelbagai penyakit lain lakukan penubuhan perubatan mula mengambil notis dan kerajaan mula melihat ke dalam peraturan-peraturan untuk melindungi pekerja.

Kajian awal tentang bagaimana untuk merawat pekerja yang sakit datang asalnya dari Eropah dan kini dikenali sebagai terapi chelation.

Terapi ini mengandungi asid amino yang dipanggil EDTA (ethylenediamine tetra-asetik asid). Ia adalah 10-15 tahun sebelum ini bahawa ahli-ahli sains di Jerman telah mula dicipta EDTA dalam makmal.

Apa yang ahli-ahli sains mendapati bahawa EDTA mempunyai keupayaan untuk menarik semua jenis logam, racun dan mineral daripada darah. Ia dihapuskan bahan cemar badan melalui air kencing dan buang air besar.

Akhirnya Tentera Laut Amerika Syarikat mula menggunakan EDTA dengan pekerja dan anggota Tentera Laut yang terkena logam berat di atas kapal. Ia menyelamatkan individu-individu dari sama ada kematian atau kecacatan sepanjang hayat.

Kita semua tahu apa plak dalam arteri kami. Kita melihat iklan di TV di mana mereka menunjukkan bagaimana pelbagai dadah akan membersihkan plak ini dalam arteri dan pembuluh darah kita. Tetapi orang-kesan sampingan boleh menjadi dahsyat dan kadang-kadang boleh membawa maut.

Asid amino dalam EDTA adalah bahan semulajadi dan tidak mempunyai sebarang kesan sampingan.

Sebagai terapi chelation menjadi lebih popular, penyelidik dalam menganalisis kesan selepas chelation perasan bahawa kalsium plak juga disingkirkan daripada pesakit. Ini adalah satu kejayaan yang sebenar kerana ia adalah plak kalsium ini yang terompah sehingga arteri dan menyebabkan sakit dada (angina) boleh membawa kepada serangan jantung.

Adakah anda tahu bahawa setiap manusia mempunyai kira-kira 75,000 batu arteri, vena, kapilari dan arteriol mikroskopik yang mengepam darah ke seluruh badan. Dengan pembersihan ini seseorang boleh mengalami ...

Tiada sakit dada lebih disebabkan oleh angina
Bengkak Sakit di kaki dan pergelangan kaki dikurangkan
Meningkatkan sistem imun
Kembali bahawa tenaga seksual
Mata meningkatkan disebabkan oleh peredaran yang lebih baik
Meningkatkan fungsi otak - bekalan darah yang lebih baik ke otak
Pra-matang berhenti penuaan
Perbicaraan meningkatkan
Dan senarai itu berterusan dan pada ...
Terapi chelation datang dalam dua bentuk (1) I.V. terapi chelation (2) chelation Oral

Apa perbezaannya.

IV chelation adalah lebih mahal daripada chelation lisan dan dengan IV chelation pesakit mungkin perlu kembali ke doktor untuk rawatan susulan setiap tahun atau lebih.

Chelation lisan mengambil masa yang lebih, tetapi kos adalah lebih kurang. Tiada jarum, kesan sampingan yang sangat minimum dan tidak ada masa yang dihabiskan di pejabat doktor menjalani IV chelation.

Chelation lisan biasa tidak hanya termasuk EDTA tetapi juga harus merangkumi banyak vitamin dan mineral yang lain seperti: vitamin B kompleks, vitamin C, Asid Alfa Lipoik, bawang putih, selenium dan bromelain.

Sudah tentu, IV terapi chelation adalah lebih baik daripada harus menjalani pembedahan jantung. Antara kelemahan tambahan adalah yang merendahkan tahap elektrolit dalam badan. Ini kawalan elektrolit kawalan otot, keupayaan badan untuk menyerap cecair dan banyak lagi.

Longkang tenaga yang melampau juga telah mengalami dan ia biasanya tidak dilindungi oleh mana-mana insurans perubatan.

Lihatlah ke dalam semua pilihan anda mengenai terapi chelation, ia boleh menyelamatkan nyawa anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar