Bagaimana untuk Elakkan Selamat Selesema yang

Bagaimana untuk Elakkan Selamat Selesema yang

Mencegah selesema, terutamanya semasa musim selesema, adalah satu masalah besar kerana kebanyakan orang percaya. Anda boleh menetapkan temujanji untuk ditembak selesema, tetapi dengan semua kajian baru-baru ini memberi amaran bahawa vaksin itu tidak selamat, mengapa mengambil risiko apabila ada cara sihat dan selamat untuk mengalahkan Selesema?

Vaksin, termasuk ditembak selesema, mempunyai merkuri dan sering dikaitkan dengan wabak autisme pada kanak-kanak. Selain merkuri, bahan kimia berbahaya lain seperti formaldehid dan fenol yang digunakan oleh syarikat-syarikat farmaseutikal untuk mereka-reka pukulan selesema.

Adakah anda masih mahu mendapatkan suntikan terhadap selesema mengetahui bahawa anda menyuntik badan anda dengan bahan-bahan toksik?

Bagi mereka yang tidak selesa dengan ditembak selesema, berikut adalah beberapa tip bagaimana untuk menangkis selesema tanpa menggunakan vaksin selesema:

Pastikan tangan anda bersih pada setiap masa. Jika anda menggosok mata atau hidung anda selepas anda datang dalam hubungan dengan seseorang yang sudah mempunyai virus selesema, anda sangat meningkatkan risiko anda untuk menangkap selesema. Dengan membasuh tangan anda dengan kerap dengan air sabun suam, anda sangat mengurangkan risiko dijangkiti penyakit berjangkit seperti selesema. Adalah lebih baik untuk membersihkan diri sebelum dan selepas menyediakan makanan, sebelum dan selepas makan, selepas ke tandas, atau bila-bila masa tangan anda kotor.

Menjaga rumah anda bersih. Pastikan permukaan dan objek yang anda dan keluarga anda datang dalam hubungan dengan yang bersih dan dibasmi kuman dengan kerap.

Pilih untuk hidup sihat. Pencegahan adalah lebih baik daripada mengubati. Meningkatkan pertahanan semulajadi anda berbanding selesema dengan menguatkan sistem imun anda. Anda boleh meningkatkan sistem pertahanan imun anda dengan membuat perubahan mudah kepada rutin harian anda, seperti menukar dari kopi ke teh, demi mengelakkan gula, mendapat tidur yang cukup dan santai kerap.

Rest. Mengambil seketika dan berehat jika anda rasa seperti anda adalah kira-kira untuk turun dengan selesema. Rehat mungkin sesingkat beberapa jam atau selama beberapa hari, yang lebih baik daripada menangkap kes buruk selesema dan perlu menjauhkan diri dari pejabat untuk lebih lama.

Tidak mempunyai hubungan yang tidak perlu dengan orang lain. Menjauhi dari tempat-tempat yang terlalu sesak, seperti pusat dan lapangan terbang. Ini adalah satu kemestian jika anda mempunyai masalah dengan sistem imun anda dan untuk kanak-kanak yang lebih muda, yang dengan mudah boleh dijangkiti dengan virus selesema.

Mengambil air yang banyak. Air tulen adalah pilihan terbaik anda. Menjauhkan diri daripada air suling kerana khasiatnya telah dilucuti. Ia adalah sesuai untuk minum sekurang-kurangnya satu liter air tulen untuk setiap £ 50 berat badan. Juga, menjauhkan diri dari soda, kopi, dan minuman tenaga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar