Racun Ivy Relief di Rumah

Racun Ivy Relief di Rumah

Gatal-gatal, menggaru, kemerahan, dan bengkak ... aaah, kegembiraan racun ivy dan oak racun! Ia sering harga yang kami bayar apabila kita pergi mengembara ke padang belantara. Adakah anda tahu bahawa racun ivy dan oak racun menjejaskan kebanyakannya manusia? Kuda, kambing, burung, dan juga bug boleh makan daun dengan sebarang kesan yang memudaratkan sekalipun. Tetapi 80% -90% daripada manusia yang datang dalam hubungan dengan ivy racun atau oak akan mempunyai reaksi alergi dan perlu bantuan ivy!

Urushiol: The gatal Pelakunya

Bahan yang menyebabkan masalah ini, urushiol, sebenarnya agak tidak berbahaya, hanya badan kita tersilap percaya kita berada di bawah serangan apabila urushiol menyentuh kulit kita. Siaran badan pembunuh T-sel di kawasan yang terjejas dan T-sel pada dasarnya membunuh setiap sel di kawasan itu. Apabila T-sel merosakkan sel-sel saraf kami, kami gatal! Dan kemudian kita mencari apa-apa yang akan memberikan kita kelegaan ivy racun.

Pemulihan Rumah untuk Ivy Relief

Nasib baik, terdapat pelbagai ubat-ubatan rumah yang dapat memberikan kita kelegaan ivy, serta tan over-the-kaunter ubat sapu dari kedai ubat tempatan. Beberapa rawatan rumah yang telah dilaporkan untuk menyediakan bantuan ivy paling termasuk air panas, poultices probiotik dan enzim, pengering rambut dan kuku atau saluran pita walaupun jelas. Langkah pertama yang paling penting, walaupun, adalah untuk memastikan bahawa anda telah membersihkan semua urushiol di luar kawasan yang terjejas. Anda boleh menggunakan hazel ahli sihir, menggosok alkohol, atau sabun dan air suam pada kawasan yang terjejas. Pastikan tangan anda bersih juga. Sebaik sahaja anda telah membasuh kawasan dan tangan anda, anda boleh cuba salah satu ubat rumah untuk kelegaan ivy.

* Air panas: air haba sehingga ia agak panas apabila disentuh. Berendam tuala yang bersih di dalam air dan menggunakan tuala untuk kawasan yang terjejas. Pastikan tuala ditempatnya selama yang anda boleh. Pada mulanya kawasan itu boleh menjadi itchier, tetapi selepas itu anda akan melihat penurunan dalam sensasi. Gunakan air panas dengan berhati-hati seperti yang anda mahu hanya melegakan gatal ivy, tidak membakar kulit anda.

* Probiotik dan Enzim Tuam: Untuk kelegaan ivy sepanjang hari, campuran kapsul acidophilus probiotik dengan kapsul enzim makanan dengan air tidak berklorin. Konsisten perlu sebagai kepunyaan pes. Sapukan tuam di kawasan yang terjejas dan biarkan ia kering. Sebagai mengeringkan tuam gatal akan pudar. Apabila kawasan mula gatal lagi, memohon tuam baru.

* Pengering rambut: Ini kerja-kerja pada prinsip yang sama seperti air panas. Halakan pengering rambut, ditetapkan pada yang paling panas tetapan yang anda boleh bertolak ansur, di kawasan yang terjejas dan menyimpannya di sana sehingga gatal pudar. Sekali lagi, berhati-hati untuk hanya melegakan gatal dan tidak membakar kulit anda.

* Poland Nail dan Duct Tape: Sesetengah orang bersumpah dengan kedua-dua ubat walaupun mereka mungkin jatuh di bawah kategori sains sampah. Orang-orang tertentu mengatakan bahawa mereka mendapatkan bantuan ivy dengan mengecat kuku yang jelas ke atas kawasan yang terjejas atau meletakkan pita saluran ke atasnya. Hanya nasihat kami? Cubalah dan lihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar