Penyembuhan Buatan Sendiri Untuk Jangkitan Yis - Punca Jangkitan Yis dan Rawatan Its

Penyembuhan Buatan Sendiri Untuk Jangkitan Yis - Punca Jangkitan Yis dan Rawatan Its

Jangkitan yis adalah penyakit yang sangat biasa di kalangan wanita walaupun beberapa peratus lelaki mempunyai masalah ini buat sementara oleh hubungan seks. Yis biasanya memberi kesan kepada wanita dalam bentuk jangkitan kulat. Kebanyakan wanita tidak tahu tentang masalah ini, dan mereka terus menderita. Mereka juga tidak berunding dengan doktor mereka. Lebih-lebih lagi, mereka juga tidak tahu bahawa terdapat ubat buatan sendiri untuk jangkitan yis.

Bakteria yang dipanggil candida menyebabkan penyakit ini dan biasanya hadir walaupun dalam wanita yang sihat. Apabila bakteria ini overpowers bakteria pertahanan, ia mula memakan organ yang terjejas seperti faraj menyebabkan masalah. Ia hidup subur di persekitaran yang basah dan faraj adalah tempat yang patut. Di negara-negara di mana tidak ada kawalan dadah, wanita yang terlibat secara bebas menggunakan antibiotik yang lebih rawatan kaunter. Walau bagaimanapun, rawatan yang tidak pernah membunuh yis, yang masuk ke dalam badan menyebabkan kronik penyakit ini. Ini juga mempunyai kesan sampingan yang berbahaya dan menyebabkan masalah pelbagai lain.

Dalam kebanyakan kes, gejala kembali selepas pendek apabila dikurangkan untuk beberapa waktu dengan dadah. Walau bagaimanapun, ubat buatan sendiri untuk jangkitan yis adalah amat berkesan untuk membunuh yis secara semula jadi supaya penyakit itu tidak berulang. Ia terdiri daripada perkara-perkara yang biasa dijumpai di dapur anda seperti kismis dan bawang putih. Selain daripada fakta bahawa ini adalah perkara-perkara yang biasa didapati di rumah, ini tidak mahal seperti kebanyakan ubat yang bukan sahaja mahal, tetapi tidak melepaskan anda daripada masalah. Gunakan kedua-dua perkara dalaman dan luaran. Meletakkan ulas bawang putih di dalam faraj dan tetap di sana selama setengah jam. Adakah ini dua kali sehari. Begitu juga, sapu yogurt plain dalam dan di sekeliling setiap hari faraj pada bila-bila masa dan lebih baik jika anda melakukannya sekali pagi dan sekali kemudian sebelum tidur. Ia adalah rawatan yang paling berkesan yang melegakan pembakaran dan gatal-gatal dalam faraj.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar