Disyorkan ADHD Pemulihan semula jadi

Disyorkan ADHD Pemulihan semula jadi

Mungkin anda telah mendengar daripada banyak kesan sampingan yang berpotensi yang disebabkan oleh pengambilan Ritalin, Concerta, Adderall, dan ubat ADHD lain. Adakah anda bimbang ini mungkin memberi kesan kepada orang yang anda sayangi? Malah, anda mempunyai hak untuk bimbang. Mempunyai ADHD sahaja adalah satu kebimbangan utama. Dengan semua kesan-kesan sampingan yang boleh menjejaskan pesakit ADHD, ketidakselesaan yang dirasai oleh orang yang ADHD hanya boleh menjadi lebih teruk dengan ubat-ubatan ini.

Ia adalah satu perkara yang baik bahawa ibu bapa dan pesakit ADHD kini boleh memilih antara ubat-ubatan dan rawatan alternatif untuk merawat ADHD. Dengan semua kesan-kesan sampingan yang dilaporkan ubat-ubatan, semakin ramai ibu bapa memilih ADHD ubat semula jadi untuk merawat gejala masalah yang dihadapi oleh anak-anak mereka.

Terdapat banyak jenis ubat semula jadi untuk ADHD didapati. Sebahagian daripada ADHD disyorkan ubat semula jadi adalah:

o Ubat-ubatan homeopati. Rawatan ini adalah salah satu yang paling berkesan dalam merawat masalah pada ADHD.

o Ubat-ubat herba. Ubat-ubat herba menggunakan herba dalam merawat gangguan. Ini bukan satu kaedah baru kerana walaupun pada masa lalu, orang telah menggunakan tumbuhan herba dalam merawat penyakit, kecederaan, dan penyakit.

o Tomatis mendengar terapi. Kaedah ini boleh membantu meningkatkan keupayaan mendengar seseorang kanak-kanak dengan ADHD dengan melatih telinga untuk memberi tumpuan dengan lebih berkesan. Terdapat aliran tentang kesan terapi ini kerana dalam seolah-olah menenangkan impulsivity anak agak.

o rangsangan pendengaran. Kaedah ini melibatkan pesakit yang mempunyai ADHD yang sentiasa terdedah kepada muzik klasik, terutamanya semasa bekerja di sekolah dan kerja rumah. Muzik oleh Mozart seolah-olah menjadi sangat berfaedah. Kaedah ini dipercayai meningkatkan keupayaan aritmetik kanak-kanak ADHD, dan juga tumpuan kepada membaca tugas-tugas yang berkaitan.

o Bach bunga ubat. Ubat ini dibuat daripada pencairan bunga dicampur dalam pangkalan air dan brendi. Ini adalah di bawah herba dan ubat-ubatan homeopati kategori.

o Terapi Diet. Kaedah rawatan alternatif melibatkan sekatan ke atas diet kanak-kanak. Selalunya, gula dikecualikan daripada diet pesakit ADHD sebagai gula dipercayai mempunyai sifat-sifat yang boleh mencetuskan hiperaktif pada pesakit ADHD. Ia juga disyorkan bahawa pesakit ADHD diberikan asid omega lemak kerana ini membantu fungsi otak mereka seperti biasa.

o terapi pergerakan. Rawatan ini melibatkan menari dan apa-apa bentuk pergerakan lain yang boleh membakar tenaga kanak-kanak ADHD dan oleh itu mengurangkan bermulanya gejala.

o Kaunseling. Rawatan ini adalah bertujuan untuk membantu pesakit ADHD dan ibu bapa mereka memahami ADHD lebih, membawa mereka untuk menentukan pendekatan yang terbaik dalam ubat-ubatan.

Ubat-ubatan homeopati dan lain-lain rawatan alternatif semulajadi yang terbukti berkesan sebagai ubat-ubatan. Kesan rawatan ini, walaupun, mungkin tidak segera ketara. Kesan boleh menunjukkan hanya selepas penggunaan yang lebih berpanjangan. Namun begitu, ibu bapa boleh yakin bahawa rawatan ini adalah selamat untuk kanak-kanak mereka. Pesakit ADHD yang menjalani rawatan tersebut juga menikmati peningkatan jangka panjang berbanding dengan mereka yang mengambil ubat-ubatan. Selain itu, beberapa ubat-ubatan semula jadi ADHD boleh menggalakkan kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan orang yang mengambil mereka. Selain itu, ubat-ubatan ini semula jadi untuk ADHD sering jauh lebih murah daripada ubat-ubatan.

Banyak kelebihan menggunakan rawatan alternatif semulajadi untuk ADHD tidak boleh disediakan oleh dadah. Memang benar bahawa ubat boleh melegakan gejala-gejala ADHD serta-merta selepas pengambilan, tetapi ubat-ubatan ini hanya berfungsi untuk menyekat gejala. Mereka tidak benar-benar merawat masalah ini. Kaedah alternatif, di sisi lain, tidak hanya menyekat gejala tetapi juga menguatkan sistem imun pesakit dan membantu menggalakkan fungsi normal otak. Dalam proses itu, pesakit boleh menikmati pelepasan jangka panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar